Wednesday 14 May 2014

Semester 4 | The End

Assalamuaalaikum awakk awakk sekalian. . .

Sihat kahh ? Kalau sihat, Alhamdulillah, yang kurang sihat tue aku doakan ampa cepat sihat kk. InshaAllah. Entry aku pagi ni, err tak pagi sangat la dah pukul dua belas lebih. Haha. no wonder aku rasa panas semacam ja.. Rasanya dah lama aku tak update blog ni, banyak kisah kisah yang aku tertinggal, nanti camna anak cucu aku nak baca. Huhu. Maybe kat kolej dulu aku busy sesangat tahap maximum sampai tak sempat den nak update blog. Serious, busy sangat sangat semester 4 ni. Buktinya, tengok la, before entry ni aku sempat update bulan Feb hari tu ja. Sekarang ni dah bulan Jum oiii.

Its okay its okay ! First of all aku kasi taw, now aku ada dekat Langkawi, tengah cuti semester. Result baru ja keluaq 9hb 5 hari tu. Hehe. Nak taw berapa? Hehe. Nanti aku cerita, kita p one by one dulu okay. Apa yang bole aku konklusikan untuk semester 4 ni, kalau aku tak usaha, memang aku lose everything. Bole kata semua subject membaca dan menghafal. Hmm, yala memang yang ni aku nak waktu isi UPU dulu. Aku memang nekad takmau dah subject subject calculation sbb aku taw tahap kemampuan aku. Huhuhu.

Nak kata aku nangis banyak semester 4 ni, rasanya taksangat. Maybe dah pandai control emosi kowt. Aicehhh..Tp aku mengakulah, setiap sem aku teqeyakk. Huhukk. That thing bole buat aku lagi kuat. Serious. Tapi bukan la aku p melalak kat orang, Aku teqeyak sorang sorang aku la..cover gitew. Salah satu subject yg killer business law la. Seriously, aku salute sangat sangat dekat peguam peguam yang dalam kategori baik sebab depa ni bole hafal fakta without any changes. Susah ampa taw bila budak bisnes nak kena campuq dengan undang undang bagai. Bisnes ni takdak la fakta sangat, at least bole la jugak goreng goreng yang mana patut. Hehe. Test 1 Law aku terok kot. Huhu. tapi bole dikatakan majority, student business memang tak bole nak masuk dengan undang undang. Time nak final exam tu, semua orang rasa benda yang sama. Tapi member member aku semua sporting sporting belaka, siap ada tajuk spot lagi. Hahaha. Aku memang bila time study, aku akan bajet masa, so nanti aku takdak la kelam kabut kan.. Huhu. Gua taksuka buat kerja last minute, taksuka taksuka *sambil hentak kaki* Hahaa. and that day, punya la nak hafal ni, aku keluaq dari bilik, p dekat lorong sebelah bilik aku. Kat situ sunyi tapi ada bunyi angin and bunyi air. Maunya takbunyi air, lorong tu dok sebelah bilik air. Hehehe. Hafal dan hafal dan hafal, sampai la aku boring ataw lapaq, aku masuk bilik plak. And macam tu la kitaran hidup untuk hadapi paper Law 299 !

Time final exam hari tu, paper Law awal, then, gap seminggu baru ada plak next paper. Tu yang semua orang pulun baca sampai rasa macam nak rebus ja notes tu, pastu telan. Dengan harapan akan ingat la semua nota nota tu...  *konon* Tapi takdak sorang pon yang buat, nak mampos ! Hahaha.. And bila habeh ja jawab paper Law, Ya Allah, rasa lega tu hanya orang yang jawab paper tu ja rasa macam mana perasaan. Tak pikiq result dah, yang penting paper tu dah settle. Result kita tawakal ja... Put your effort and left the rest to Allah S.W.T kan kann . Settle ja paper tu focus untuk tiga paper lagi. Nampak macam sikit tiga paper ja, tapi ampa taw dak nak habeh tiga paper tu pon memang sakit banyak la. Huhuhu. Tapi Alhamdulillah, semuanya berjaya dihabehkan. Jazakallah to those yang sentiasa ingat nama aku dalam setiap doa kalian. Hehe.

And result dah keluaq 9hb hari tu, sebelom result keluaq ni, ampa taw la kan macam mana perasaan. Aku rasa semua student rasa benda yang sama.Padahal kita taw, bila kita check ja result, perasaan, takut, gementar, ketaq dan semua yang sama waktu dengannya akan terus hilang and diganti pulak dengan perasaan gembira ataw sebaliknya. Before aku check, aku suka pikir macam macam sampai malam 8hb tu aku takbole tidoq..  Huhuk.. punyala nak habaq terokk nya perasaan ni. Hahaha. Hari yg result keluaq ni hari jumaat, bulan ni hari jumaat ada kuliah duha dekat Bagunan HIG. Aku bawak mak aku p, then balik dari situ baru aku check. Bila aku nak check ja, penuh budak budak duk update status pasal result, ada yang hepy, ada yang sebaliknya.. Then, aku check ja, apa apa keputusan aku redha ja sebab aku dah usaha semampu aku dah. Apa lagi yang mampu aku lakukan selain tawakal kan..... Taraaaaaaaa..


ALHAMDULILLAH ! Aku bersyukur sangat sangat.Time ni, mak ada sekali, terus aku bgtaw kat mak. Taktaw macam mana nak cakap. Aku rasa lebih bersemangat lagi nak masuk semester baru. Hehe. Aku sedar, mesti akan ada banyak lagi dugaan. Tapi aku kena jadi perempuan yang kuat, sebab ni baru diploma, panjang lagi perjalanan aku kalau Allah izinkan. Aku nak penuhi impian Mak. Tue cita cita aku. Takdak apa yang mustahil kalau kita beriringan dengan usaha yang gigih. Allah akan tolong ! Aku selalu bayang bila kegagalan datang dalam hidup aku. Kuatkah aku nak hadapi? Tapi bukankah kegagalan yang membuatkan seseorang  tu boleh berjaya? Bukankan pengajaran itu guru yang terbaik? Ya, aku sedar, tak selamanya kita akan diatas, ada masa kita dibawah, cuma mudah mudahan bila tiba masa aku dibawah nanti akan ada orang yang sudi bersama sama dengan aku dan tak jemujemu bagi semangat dekat aku. So, dengan rasminya SEMESTER 4 TAMAT ! Hehe

Ermm. Okay lahh. Ni ja aku nak sampaikan buat masa ini *aiceh dah macam ayat dalam buku baq hang* Haishhh.. Aku letih dah nak menaip. Huhuk. Nanti ada masa aku coretkan dalam next entry hokeyy !

Doakan aku ya. 
Jazakallah =)







No comments:

Post a Comment